10 iespējas, kā jaunībā kļūt par miljonāru
Publicēts 21. martā, 2011.
Kamēr daudzi jaunieši pēc augstskolas absolvēšanas tikai gatavojas iekarot darba tirgu, ir uzņēmīgi cilvēki, kuri naudas pelnīšanu sākuši jau ļoti agrā vecumā, un šajā sakarā prestižais žurnāls Forbes apkopojis veiksmīgus stāstus par jauniešiem, kuri savu pirmo miljonu nopelnījuši līdz 21 gada vecumam.

Pirms trim gadiem tolaik 18 gadus vecais Jans Purkajasta uzsāka trifeļu importu un par 12 000 dolāru kilogramā pārdeva tās restorāniem un dabīgu produktu veikaliem. Šobrīd viņš Arkanzasā izveidojis pirmo trifeļu audzētavu ASV, un viņa kompānijas ieņēmumi pārsnieguši vienu miljonu.

Džeisons Braiens 2008. gadā pēc vidusskolas beigšanas sāka strādāt kādā Dienvidfloridas automašīnu tirdzniecības uzņēmumā, bet trīs gadus vēlāk, 21 gada vecumā, viņš  ieguldīja aptuveni 10 tūkstošus ASV dolārus portāla Autocricket.com izveidē - šī interneta vietne tika izveidota, lai palīdzētu auto tirgotājiem un spēkratu ražotājiem ar savu piedāvājumu iepazīstināt patērētājus, pārdodot informāciju par iespējamajiem pircējiem. Pusgadu pēc portāla palaišanas par šo projektu ieinteresējās nopietni investori. 2009. gadā portāla peļņa bija 1,2 miljoni, bet gadu vēlāk - jau seši miljoni.

Šobrīd 26 gadus vecais Kamerons Džonsons no Virdžīnijas savu pirmo biznesu Cheers and Tears uzsāka jau deviņu gadu vecumā, kad puisēns ar Photoshop programmas palīdzību sāka veidot apsveikuma kartiņas. Iesākumā viņa klienti bija tikai ģimenes locekļi, bet vēlāk zēna radītās kartiņas iegādājās arī viņa draugi un skolasbiedri. Izmantojot nopelnīto naudu, Kamerons radīja servisu My EZ Mail, ar kura palīdzību cilvēki internetā var anonīmi nosūtīt viens otram dažādus apsveikumus - šis un citi projekti jaunajam puisim ātri vien ļāva kļūt par miljonāru.

Freizers Dohertijs 2002. gadā 14 gadu vecumā savu vecāku mājas virtuvē Edinburgā sāka vārīt ievārījumu. Divus gadus vēlāk zēns pameta skolu, lai nodarbotos ar ievārījumu gatavošanu uz pilnu slodzi. 2009. gadā viņa uzņēmuma SuperJam ieņēmumi pārsniedza 1,2 miljonus dolāru, un peļņa no ievārījumiem ar katru gadu pieaug.

Adams Hildrets 1999. gadā 14 gadu vecumā izveidoja neparastu sociālo tīklu. Tādas kompānijas kā, piemēram, Coca Cola, izmantoja šajā tīklā reģistrētos lietotājus fokusa grupām, lai izstrādātu mārketinga stratēģijas jauniešu auditorijai. Četrus gadus Hildrets bija uzņēmuma Dubit Limited vadītājs, un jau 2004. gadā viņš tika atzīts par vienu no Lielbritānijas bagātākajiem pusaudžiem - viņa ieņēmumi togad pārsniedza 3,7 miljonus dolāru.

1996. gadā 16 gadus vecais Maikls Fardiks savu vecāku mājas pagrabā Toronto radīja mājaslapu MyDesktop.com, kurā bija apkopoti dažādi padomi un informācija par datoriem, kurus puisis savāca no čatiem, domubiedru grupām un citām interneta vietnēm. Drīz vien mājaslapas reklāmas ieņēmumi pārsniedza 60 tūkstošus dolāru mēnesī, bet 1999. gadā vietne tika pārdota kompānijai Internet.com par vairāk nekā miljonu dolāru.

Milans Tešovičs 2002. gadā 16 gadu vecumā savam priekam izveidoja mājaslapu, kurā izklaidējoties izvietoja mīļāko dziesmu tekstus. Divus gadus vēlāk viņš nolēma to padarīt par biznesu, un šobrīd portāla Metrolyrics.com datu bāzē ir aptuveni divi miljoni dziesmu tekstu, bet kompānijā strādā 20 darbinieku. Pirmo miljonu mājaslapas reklāmas ieņēmumi sasniedza 2007. gadā, kad Tešovičs bija 21 gadu vecs.

Kad 21 gadu vecais universitātes students Džeimijs Marijs Velss 2004. gadā pirka sev brilles, viņa galvā dzima biznesa ideja. Puisis pameta studijas un studiju kredītu ieguldīja, lai izveidotu Londonā bāzētu briļļu interneta tirgotavu Glasses Direct. Jau pirmajā darbības gadā uzņēmuma peļņa pārsniedza divus miljonus dolāru, bet pērn kompānijā darbojās 70 cilvēku un ieņēmumi bija krietni pieauguši.

2004. gadā 14 gadus vecā Ešlija Koulza no Detroitas izveidoja mājaslapu Whateverlife.com, kas sākumā bija iecerēts kā viņas radīto zīmējumu un grafiku portfolio un piedāvāja arī padomus un pamācības pusaudžiem, kuri paši vēlējās iemācīties zīmēts. Jau divus gadus vēlāk veiksmīgo projektu iekāroja kāds anonīms pircējs, kurš meitenei piedāvāja to pārdot par pusotru miljonu dolāru - meitene šo piedāvājumu noraidīja un pati turpināja pelnīt lielu naudu no reklāmas ieņēmumiem.

Pēc rabīnu semināra beigšanas 21 gadus vecais Daniels Šotenšteins Ohaio štata galvaspilsētā Kolumbusā izveidoja uzvalku ražotni Astor and Black - uzvalki tika ražoti Honkongā, un Daniela nolīgti tirgotāji tos pārdeva, staigājot pa mājām. Pirmā darbības gada laikā ebreju izcelsmes puisis nopelnīja pusmiljonu dolāru, bet pērn viņa ieņēmumi pārsniedza 20 miljonus.


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: